FAQ
Home » FAQ
Veelgestelde vragen en antwoorden
Praktische informatie
Kan ik een grote auto of bestelbus parkeren in de parkeergarage?
De maximale doorrijhoogte is 2,10 meter. Twijfel je of jouw auto of bus in de garage past? Neem dan gerust contact met ons op.
Kunnen elektrische auto’s de parkeergarage in en zijn er laadpunten beschikbaar?
Is het mogelijk om mijn aanhanger te parkeren in de parkeergarage?
Helaas is het niet mogelijk om met een aanhanger de parkeergarage in te rijden.
Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken om af te rekenen?
Is het mogelijk om mijn fiets te stallen in de parkeergarage?
Ja, je kunt je fiets stallen bij Parking Centrum Oosterdok. Bij ingang A, aan de linkerkant onderaan de hellingbaan (voor het conservatorium), vind je een fietsenstalling met ruimte voor 2.500 fietsen.
Met welke betaalmiddelen kan ik afrekenen?
Een parkeerplek reserveren kan door middel van een betaling met een geldige creditcard of via iDeal/Bancontact/Paypal/SEPA/WechatPay via de elektronische betaalfaciliteit op de website. Het accorderen van de betaling in die elektronische betaalfaciliteit houdt een uitdrukkelijke akkoordverklaring van de Parkeerder in om het verschuldigde Parkeergeld van zijn creditcard- of bankrekening af te laten schrijven.
Route
Hoe bereik ik Parking Centrum Oosterdok?
Oosterdoksstraat 140, 1011 DK Amsterdam.
Er zijn meerdere routes naar onze parkeergarage beschikbaar.
Hoe ver ligt Parking Centrum Oosterdok van mijn bestemming?
Welke uitgang moet ik gebruiken?
Parking Centrum Oosterdok heeft één in- en uitrit voor auto’s en drie voetgangersuitgangen:
- Uitgang A: Fietsenstalling, Mac Bike, NEMO Science Museum, OBA, Conservatorium, PTA, TomTom
- Uitgang B: MediaMarkt
- Uitgang C: DoubleTree, Vodafone, Centraal Station
Reserveren
Is het mogelijk om een parkeerplaats te reserveren?
Is het mogelijk om mijn reservering te annuleren?
Is het mogelijk om de datum van mijn reservering aan te passen?
Helaas is het niet mogelijk om de datum van je reservering te wijzigen. Heb je verdere vragen over het annuleren of verplaatsen van je reservering? Neem dan gerust contact met ons op.
Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail heb ontvangen na mijn reservering?
Is onbeperkt in- en uitrijden mogelijk met een gereserveerde Daytrip?
Nee, met een Daytrip-ticket kun je niet onbeperkt in- en uitrijden. Je kunt één keer inrijden en één keer uitrijden.
Hoe kan ik een parkeerplaats reserveren?
Een parkeerplaats reserveren kan alleen via onze website. Na betaling ontvangt u de reserveringsbevestiging en factuur in uw email inbox. In deze reserveringsbevestiging vindt u alle belangrijke gegevens zoals: het adres van de parkeerlocatie en uw QR-code. U kunt de reservering afdrukken en meenemen zodat u het adres en de code bij u hebt of de reservering openen op uw telefoon bij het binnenrijden. Denk eraan dat u uw lichtintensiteit aanpast op uw toestel zodat de QR-code door de scanner kan worden gelezen.
Ik heb een parkeerplaats gereserveerd, de betaling is gedaan, maar ik krijg geen bevestiging. Hoe kan dit?
Controleer altijd even uw spambox in de mail. Het komt voor dat de parkeer bevestiging hierin terecht komt. Zit de reservering ook niet in de spambox, stuur dan een mail naar: ode@parkeerdeal.nl.
Ik heb het verkeerde kenteken ingevoerd.
Indien u het verkeerde kenteken hebt ingevuld bij de boeking of met een andere auto komt, dan kunt u het parkeerterrein inrijden met de ontvangen QR-code. Deze QR-code moet u dan voorhouden bij de scanner op de apparatuur.
U kunt ook het kenteken veranderen via uw parkeerreservering via de website. LET OP: U krijgt geen nieuwe parkeerreservering!
Kan ik de datum van mijn reservering veranderen?
Helaas is het niet mogelijk om de datum waarop je gereserveerd hebt te veranderen.
U kunt ook het kenteken veranderen via uw parkeerreservering via de website. LET OP: U krijgt geen nieuwe parkeerreservering!
Kan ik mijn reservering annuleren?
Voor het wijzigen of annuleren van een reservering voor Parkeerdeal geldt een termijn van uiterlijk 24 uur voor ingangsdatum van de Reserveringsperiode. U heeft dan recht op een restitutie van het parkeerbedrag, waarbij €2,50 administratiekosten wordt ingehouden.
Kan ik een invalide parkeerplaats reserveren?
Invalideplekken zijn geen specifieke parkeerproducten binnen Parkeerdeal. Er kan dus geen specifieke reservering gemaakt worden voor een invalideplek. Er zijn wel invalideparkeerplekken aanwezig op de parkeerlocatie.
Is parkeren gratis voor mensen met een invalidenkaart?
Nee, mensen met een invalidenkaart betalen de gebruikelijke parkeertarieven.
Ik heb een QR-code ontvangen. En nu?
U rijdt in- en uit op basis van kentekenherkenning. Werkt de kentekenherkenning niet, dan kunt u de ontvangen QR-code voor de scanner van de in-en/of uitrit houden. Denk eraan dat u uw lichtintensiteit aanpast op uw toestel zodat de QR-code door de scanner kan worden gelezen.
Ik heb geparkeerd en moest extra geld betalen, hoe kan dat?
Wanneer je een dagkaart reserveert is deze geldig van 00:00 tot 23:59 uur dezelfde dag. Als u vóór de tijdsperiode arriveert of langer dan 23:59 blijft, geldt het standaardtarief. Voorbeeld: Als u een dagpas reserveert voor €25 en parkeert van 09:00 tot 01:59, betaalt u €25 (reserveringskosten) + €15 (standaard uurtarief €7,50 x 2).
Tarieven
Wat is het reguliere parkeertarief?
-
Tarief per 12 minuten € 1,50
-
Maximaal dagtarief € 45,-
-
Early Bird € 17,50
07:00-11:00. Na overschrijding van reservering normaal KPK tarief
-
Dinner Ticket € 10,-
17:00-22:00. Na overschrijding van reservering normaal KPK tarief
-
Daytrip € 25,-
24h geldig, een keer in -en uitrijden. Na 24h normaal KPK tarief
-
Flex parking € 25,- per 24 uur
Meerdere dagen met in-en uitrijden. Na overschrijding normaal KPK tarief
Bovenop deze kosten komt een bedrag van € 0,50 voor administratie en reserveringskosten
Waarom moest ik extra betalen na het parkeren?
Wanneer je een Daytrip ticket reserveert is deze geldig van 00:01 tot 23:59 uur dezelfde dag. Blijf je langer staan dan 23:59 uur, dan geldt het standaardtarief.
Voorbeeld: Heb je een Daytrip ticket gereserveerd voor € 25,- en parkeer je van 09:00 uur – 01:59 uur? Dan betaal je € 25,- (reserveringstarief) + € 15,- (standaard uurtarief x 2).
Waarom moet ik online meer betalen dan € 10,-?
Parkeren vanaf € 10,- is alleen mogelijk wanneer je een Dinner Ticket boekt via onze reserveringsmodule. Dagelijks hebben we 300 parkeerplekken beschikbaar voor reserveringen, waarvan een aantal plekken tegen dit tarief te reserveren zijn.
Wat zijn de kosten als ik twee of drie dagen wil parkeren?
Reserveer van tevoren een Flex parking ticket voor € 25,- per kalenderdag. Heb je niet gereserveerd? Dan geldt het maximale dagtarief van € 45,- tot 24 uur na het inrijden. Parkeer je langer dan deze 24 uur, dan betaal je voor de resterende tijd het reguliere tarief van € 1,50 per 12 minuten.